Klachten
Ondanks de inzet van onze medewerkers kan het gebeuren dat je niet tevreden bent over de behandeling in onze praktijk. Je kunt dan een schriftelijke klacht indienen bij uw tandarts. In de meeste gevallen zal een gesprek tussen jou en je tandarts genoeg zijn. Als je behoefte hebt aan een derde, neutrale partij, dan kunt je jouw klacht indienen bij de KNMT, de beroepsvereniging waar deze praktijk bij aangesloten is. Een onafhankelijke klachtenfunctionaris zal dan kosteloos tussen jou en je tandarts bemiddelen. Met als doel een oplossing te vinden.
Geschil?
Als je er ondanks de hulp van de klachtenfunctionaris niet uitkomt, kun je voor €75 een beroep doen op de Geschilleninstantie Mondzorg. Dan wordt de klacht door een commissie van vijf deskundigen beoordeeld. De geschilleninstantie geeft een bindend oordeel of jouw klacht gegrond is en mag indien de klacht gegrond is, een schadevergoeding toekennen tot maximaal vijfentwintigduizend euro.
Meer informatie
Voor meer informatie over mondzorg, behandelingen en kosten kun je terecht op www.allesoverhetgebit.nl. Vragen kun je stellen aan het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP) 0900 202 5012 (€ 0,90 per gesprek). Beide geven onafhankelijke informatie en zijn opgericht door onze beroepsorganisatie KNMT.